تلفن:  02166304665  | 02166304667 | 02166304668  |  09129638918  تهران، بازار آهن شادآباد، بهاران یک، بلوک 34، پلاک 54

با توجه به نوسانات قیمت ، لطفا قبل از خرید تماس حاصل فرمایید.

خواص پلی اتیلن

پلی اتیلن (پلی اتیلن و کاربرد آن) پلیمری از خانواده پلاستیک ها با قابلیت ذوب شدن و قالب گیری است. این پلیمر از پلیمریزاسیون اتیلن که گازی بی رنگ است و تشکیل از دو اتم کربن و چهار هیدروژن می باشد، به دست می آید. مهمترین مشخصه های پلی اتیلن که در تولید محصولات پلیمری تاثیر گذار است، جرم مولکولی و دانسیته می باشد باتوجه به اهمیت پلی اتیلن، در این مقاله سعی شده در مورد خواص پلی اتیلن صحبت شود و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم.

پلی اتیلن از نفت بوجود می آید و به طور تقریبی در هر 1.75 کیلوگرم نفت خام یک کیلوگرم پلی اتیلن بدست می آید که قابلیت بازیافت دارد، پلی اتیلن ها با رسیدن به نقطه ذوب خود به حالت مایع و با رسیدن به نقطه انجماد به حالت جامد تبدیل می شوند. پلی اتیلن اکثرا در جهت ساخت ترکیبات پلاستیکی استفاده می شود تا به صورت خالص مورد استفاده قرار گیرد. این ماده با این که در طیف وسیعی از مصارف گوناگون استفاده شود می تواند برای انسان و محیط زیست نیز آسیب رسان باشد.

کاربرد پلی اتیلن

پلی اتیلن کاربرد فراوانی در تولید انواع لوازم پلاستیک مورد استفاده درآشپزخانه و صنایع غذایی دارد. از LDPE در تو پلاستیکی سبک و همچنین کیسه های پلاستیک استفاده می شود. LDPE در تولید ظروف شیر و مایعات و انواع وسایل آشپزخانه کاربرد دارد. در تولید لوله های پلاستیکی و اتصالات لوله کشی معمولا از MDPE استفاده می کنند. LLDPE بدلیل بالا بودن میزان انعطاف پذیری در تهیه انواع وسایل پلاستیکی انعطاف پذیر مانند لوله هایی با قابلیت خم شدن کاربرد دارد. اخیرا پژوهش های  فراوانی در تولید پلی اتیلن هایی با زنجیر بلند و دارای شاخه های کوتاه انجام شده است. این پلی اتیلن ها در اصل HDPE  با تعدای شاخه های جانبی هستند این پلی اتیلن ها ترکیبی استحکام HDPE و انعطاف پذیری LDPE را دارد

  • به دلیل داشتن قیمت کم
  • فرایندپذیری خوب
  • مقاومت ضربه ای بالا
  • مقاومت شیمیایی بالا و عایق الکتریکی بودن گستره کاربردی وسیعی دارد.

بیشترین استفاده رایج : NYLON همانطور که قبلا ذکر شد در بسته بندی ها و هم چنین به طور کلی در کیسه ها و پوشش غذاها استفاده می شوند. از کاربرد های CONNECTOR دیگرPE استفاده در پوشش سیم ها و کابل ها به دلیل داشتن خواص عایق پذیری بالا . در تولید قطعاتی است که از BOTTLE طریق قالبگیری دمشی و تزریقی تولید می شوند مخصوصا بطری ها یی که برای نگه داری مواد غذایی و یا مواد شیمیایی خانگی استفاده می شوند نیز کاربرد دارد.

مطلب پیشنهادی: لوله های پلی اتیلن

مزایای پلی اتیلن

  • قیمت کم
  • فرآیندپذیری خوب
  • مقاومت ضربه ای بالا
  • مقاومت شیمیایی بالا موجب مصرف بالای این پلیمر گشته است.

این پلاستیک از نظر حلالیت آن از زریق گرم کردن در هیدروکربنات ها و یا هالوژن هیدروکربن ها افزایش می یابد. درجه شاخه ای بودن نه تنها تاثیر مهمی بر روی خواص آ ها در حالت جامد دارد بلکه در ارتباز با رفتار مذاب نیز تاثیر گذار است. حضور زنجیر های بلند باعث کاهش تمایل زنجیر پلیمر به حرکت در مقایسه با ساختار های خزی تر است که این امر موجب کاهش ویسکوزیته مذاب می شود.

این ماده نسبتا در برابر اکسید کننده ها پایدار است و به راحتی اکسید نمی شود و تنها در هوا تحت اشعه UV و در دماهای بالا اکسید می شود.

معایب پلی اتیلن

دمای ذوب PE به دلیل نیروی بین مولکولی کم کربن نسبتا پایین است . پس از بررسی در مقالات دمای انتقال شیشه ای یا همان TG این ماده بین 130 درجه سانتی گراد و 30 درجه سانتی گراد گزارش شده است. تخریب این پلیمر در دمای بالای 270 درجه سانتی گراد رخ می دهد و موجب به وجود آمدن طیف پیوسته ای از هیدرو کربن هایی با 1-70 اتم کربن می گردد. عمده ترین محصولات حاصل از تخریب پروپن و هگزن است.

برای دیدن صفحه محصولات پلی اتیلن کلیک کنید.

پلی کاران از سال 1381، فعالیت حرفه ای خود را در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن شروع کرده است. ساخت انواع قطعات تزریقی، اتصالات دست ساز، ساخت لوله آبیاری و به ویژه ارائه خدمات لوله کشی و کشاورزی از جمله فعالیت های این شرکت در ابتدای فعالیت حرفه ای بوده است. برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان کلیک کنید.

برای خرید محصولات پلی اتیلن و اطلاع از قیمت ها با پلیکاران تماس بگیرید.

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مشاوره و دریافت پیش فاکتور
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید