تلفن:  02166304665  | 02166304667 | 02166304668  |  09129638918  تهران، بازار آهن شادآباد، بهاران یک، بلوک 34، پلاک 54

با توجه به نوسانات قیمت ، لطفا قبل از خرید تماس حاصل فرمایید.

اتصالات پلی اتیلن – راهنمای جامع + خرید و قیمت اتصالات لوله پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن به صورت گسترده در صنایع مختلف کاربرد دارد. افرادی که در صنعت آب و گاز فعالیت دارند از لوله پلی اتیلن و اتصالات آن استفاده‌های زیادی می‌کنند. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی تخصصی اتصالات لوله پلی اتیلن و اتصالات آن می‌پردازیم. همچنین انواع اتصالات پلی اتیلن، مزایا، معایب و کاربردهای گسترده آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

پلی کاران از سال 1381، فعالیت حرفه ای خود را در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن شروع کرده است. ساخت انواع قطعات تزریقی، اتصالات دست ساز، ساخت لوله آبیاری و به ویژه ارائه خدمات لوله کشی و کشاورزی از جمله فعالیت های این شرکت در ابتدای فعالیت حرفه ای بوده است.

اتصالات پلی اتیلن به صورت گسترده در صنایع مختلف کاربرد دارد. افرادی که در صنعت آب و گاز فعالیت دارند از لوله پلی اتیلن و اتصالات آن استفاده‌های زیادی می‌کنند. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی تخصصی اتصالات لوله پلی اتیلن و اتصالات آن می‌پردازیم. همچنین انواع اتصالات پلی اتیلن، مزایا، معایب و کاربردهای گسترده آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

اتصالات لوله پلی اتیلن چه نوع اتصالی است؟

پلی اتیلن را می‌توان ازجمله مهم‌ترین و پرکاربردترین لوله‌ها در صنایع مختلف دانست. لوله‌های پلی اتیلن از انواع مواد شیمیایی و پلیمری تولید می‌شوند. در گذشته اغلب صنایع از لوله‌های فولادی یا پی وی سی استفاده می‌کردند، اما امروزه لوله‌های پلی اتیلن جایگزین آنها شده‌اند. یکی از مزایایی که این لوله‌ها در مقایسه با سایر لوله‌ها دارند، اتصال ساده و راحت آنهاست. معمولا این اتصال به دو روش مکانیکی و حرارتی انجام می‌شود.

این لوله‌ها در کنار مقاومت بسیار خوبی که دارند، بسیار منعطف نیز هستند. همانطور که اشاره کردیم، اتصالات لوله پلی اتیلن به دو شکل حرارتی و مکانیکی است. هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. اتصالات پلی اتیلن بدون نیاز به جوش دادن، می‌توانند قطعات را به یکدیگر متصل کنند. اتصال در این نوع لوله‌ها با استفاده از مادگی انجام می‌شود.

اتصالات لوله‌های پلی اتیلن بر اساس استانداردهای DIN16963 تولید می‌شوند و انواع مختلفی هم دارند. استاندارد DIN آلمانی بوده و جزییات بسیار زیادی دارد. محصولاتی که با این استاندارد تولید می‌شوند، کیفیت بالایی دارند. اتصالات لوله پلی اتیلن مزایایی دارد که به شرح زیر هستند:

  • اتصالات حرارتی این نوع لوله‌ها بدون هیچگونه نشتی انجام می‌شود.
  • سرهمبندی و جداسازی این اتصالات بدون نیاز به ابزار خاصی انجام می‌شود.
  • وزن بسیار سبک لوله‌ها به اتصال راحت‌تر و سریع‌تر کمک می‌کند.
  • اتصالات لوله پلی اتیلن زنگ نمی‌زند، از بین نمی‌رود و در برابر خوردگی هم مقاوم است.
  • نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی هم ندارد.

با توجه به ویژگی‌ها و مزایایی که این اتصالات دارند از آنها در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. قیمت این اتصالات هم به عوامل مختلفی، ازجمله کیفیت ساخت و کاربرد بستگی دارد.

آشنایی با انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن

در دسته‌بندی اتصالات پلی اتیلن می‌توانیم آن‌ها را در چهار گروه مهم و اصلی قرار دهیم که به شرح زیر هستند:

اتصالات رزوه‌ای یا پیچی

مهندسان در طراحی و ساخت اتصالات پیچی از استانداردهای روز جهانی استفاده می‌کنند. در ساخت اتصالات پیچی از گریدهای پی ای ۱۰۰ و پی ای ۸۰ استفاده می‌شود. این اتصالات را طوری طراحی کرده‌اند که بتواند فشار را تا ۱۰ اتمسفر نیز تحمل کند.

اتصالات پیچی پلی اتیلن از قابلیت باز و بسته شدن برخوردار هستند و این امکان را به شما می‌دهند که برای چند مرتبه بدون خرابی از آن‌ها استفاده کنید. چون اتصالات پیچی را به صورت نر و ماده تهیه می‌کنند، صنعتگران و متخصصان می‌توانند در پروژه‌های انتقال آب از این اتصالات استفاده کنند.

اتصالات جوشی

اتصالات جوشی نیز در صنایع مختلف کاربرد دارند. مهندسان می‌توانند این اتصالات را به لوله‌های پلی اتیلن جوش دهند. فرایند جوش دادن به مقاومت هر چه بیشتر اتصالات کمک می‌کند. به همین دلیل از اتصالات جوشی بیشتر در صنعت آتش‌نشانی و آب و فاضلاب استفاده می‌شود.

اتصالات الکتروفیوژن

اتصالات الکتروفیوژن با عنوان اتصالات گازی نیز شناخته می‌شوند. برای اینکه اتصالات گازی را به لوله‌ها متصل کنند آن‌ها را جوش می‌دهند. از این جهت اتصالات گازی به اتصالات جوشی شباهت زیادی دارند. مقاومت و کاربرد اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن به قدری قابل قبول است که از آن در صنایع مهمی چون پتروشیمی، نفت و گازرسانی به صورت گسترده استفاده می‌شود.

اتصالات پیچ و مهره یا فلنچی

فلنچ به صفحه‌هایی گفته می‌شوند که دایره‌ای شکل و فولادی هستند. در اتصالات فلنچی لوله‌ها را با کمک این صفحات دایره‌ای شکل به هم متصل می‌کنند. صنعت گاز به شدت به اتصالاتی نیاز دارد که بسیار مقاوم باشند. به همین دلیل اتصالات پیچ و مهره در صنایع گازی استفاده می‌شوند و کاربردهای گسترده‌ای دارند.

لوله‌های پلی اتیلن و انواع آن‌ها

در بررسی لوله و اتصالات پلی اتیلن باید لوله‌های آن را به خوبی بررسی کنیم. لوله‌های پلی اتیلن با نام اختصاری (HDPE) شناخته می‌شوند. این لوله‌ها را با کمک موارد مرغوب پلی اتیلن می‌سازند تا مقاومت بالایی داشته باشند. لوله‌های پلی اتیلن معمولا به رنگ سیاه هستند که به خطوط آبی، زرد و قهوه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند.

لوله‌های پلی اتیلنی که روی آن‌ها خط‌های آبی وجود دارد برای آبرسانی هستند. لوله‌ها با خطوط زرد مخصوص گازرسانی تولید می‌شوند و لوله‌ها با خطوط قهوه‌ای در فاضلاب کاربرد دارند. لوله‌های پلی اتیلن نیز مانند اتصالات پلی اتیلن انواع مختلفی دارند که به شرح زیر هستند:

لوله‌های پلی اتیلن مخصوص آبرسانی و فاضلاب

این لوله‌ها بیشتر در صنعت کشاورزی کاربرد دارند. همچنین برای انتقال آب شرب و غیرشرب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها را در فشارهای ۶ تا ۱۶ بار تولید می‌کنند تا مقاومت خوبی داشته باشند. در صنعت لوله‌سازی با لوله‌های بتنی، فلزی و سیمانی نیز روبه‌رو می‌شویم. این لوله مقاومت ندارند و به مرور زمان دچار رسوب گرفتگی و شکستگی می‌شوند. اما لوله‌های پلی اتیلنی از این دردسرها به دور هستند.

لوله‌هایی که مخصوص آبرسانی آب شرب طراحی شده‌اند، بهداشتی هستند و سلامت آب، رنگ و مزه آن را به خوبی حفظ می‌کنند. قیمت لوله‌های پلی اتیلن برای آبرسانی (آب شرب) از لوله‌هایی که برای انتقال آب کشاورزی استفاده می‌شوند، بیشتر است.

لوله‌های پلی اتیلن ویژه صنعت گازی

صنعت گاز از حساسیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در تولید این لوله‌ها استانداردهای بالایی را در نظر می‌گیرند. این لوله‌ها را در فشارهای ۵/۱۲ و ۱۶ تولید می‌کنند تا شدت خطر را کاهش دهد. قیمت لوله‌های پلی اتیلن که برای صنعت گاز تولید می‌شوند به دلیل مهم و حساس بودن بالاتر از سایر لوله‌ها است.

لوله‌های پلی اتیلن مخصوص آبیاری قطره‌ای

صنعت کشاورزی بیشترین خریدار و مصرف کننده لوله‌های پلی اتیلن مخصوص آبیاری را به خودش اختصاص داده است. این لوله‌ها کمک زیادی به کاهش مصرف آب، صرفه‌جویی در هزینه و آبیاری گسترده می‌کنند. لوله‌های پلی اتیلن آبیاری از نوع لوله‌های نرم هستند و در حالت استاندارد آن‌ها را در سایز ۱۶ میلی‌متر تولید می‌کنند.

لوله‌های پلی اتیلن تحت فشار

نام دیگر لوله‌های پلی اتیلن تحت فشار لوله‌های «فشار قوی» است. برای ساخت این لوله‌ها آن‌ها را در فشارهای ۱۰ تا ۳۰ بار تهیه می‌کنند. همچنین به دلیل مصارف کاربردی و زیادی که دارند آن‌ها را در سایزهای ۲۰ تا ۶۳۰ میلی‌متر تولید می‌کنند. لوله‌های پلی اتیلن تحت فشار برای آبیاری قطره‌ای پرفشار در صنعت کشاورزی کاربردهای گسترده‌ای دارد.

لوله‌های پلی اتیلن تحت فشار را طوری طراحی می‌کنند که بتوانند دمای پایین ۷۰ درجه تا بالاترین دما یعنی ۸۰ درجه را به خوبی تحمل کنند و دچار خرابی نشوند. به همین دلیل این لوله‌ها در صنایع گازی نیز کاربرد دارند.

انواع اتصالات لوله پلی اتیلن

این نوع لوله‌ها را با استفاده از روش‌های مختلفی به یکدیگر متصل می‌کنند. هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی هر کدام از این اتصالات خواهیم پرداخت.

1. اتصال ماده

از این نوع اتصال برای اتصال شیر قطع و وصل جریان، بین راه انتقال لوله آبرسانی استفاده می‌شود. در واقع از اتصال ماده برای وصل کردن لوله به شیرآلات، فیلتر و … استفاده می‌کنند. لوله را می‌توان با استفاده از اتصال ماده به هر رزوه نر وصل کرد.

2. رابط تبدیل

از رابط تبدیل برای تغییر سایز لوله‌های پلی اتیلن استفاده می‌کنند. گاهی ممکن است سایز لوله بنا به دلایلی کاهش یا افزایش یابد که در این صورت اتصال رابط تبدیل به کمک خواهد آمد. برای مثال اگر سایز لوله 63 باشد و نیاز دارید آن را به 40 تبدیل کنید، باید رابط تبدیل را به کار بگیرید. با استفاده از این رابط تبدیل، تغییر سایز لوله به آسانی انجام می‌شود.

3. رابط مساوی

همانطور که از عنوانش پیداست، برای اتصال دو لوله با اندازه مساوی به کار می‌رود. معمولا وقتی که قسمتی از لوله آسیب می‌بیند، برای ترمیم آن بخش، نیاز به جایگزینی لوله دیگر وجود دارد. قسمت آسیب دیده لوله را با استفاده از اره جدا می‌کنند و لوله جایگزین را در محل مناسب قرار می‌دهند. این جایگزینی باید با استفاده از رابط مساوی انجام شود. به این ترتیب نگرانی هم بابت نشتی آب وجود نخواهد داشت. اتصال رابط مساوی از نشتی آب در هر دو سر جلوگیری می‌کند.

4. اتصال نر

نوع دیگری از انواع اتصالات لوله پلی اتیلن است که برای وصل کردن لوله به شیرآلات، فیلتر و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به این که اتصال نر دارای قسمت رزوه‌دار است، باید به رزوه‌های ماده متصل و کاملا چفت شود.

5. زانو مساوی

وقتی لوله پلی اتیلن در مسیر خود نیاز به خم‌شدگی داشته باشد، باید از زانو استفاده کرد. زانو به لوله کمک می‌کند تا در مسیرهایی که پیچ و خم دارند، فشار زیادی به لوله وارد نشود. نکته مهم این است که از زانو نباید بیش از اندازه استفاده شود؛ چرا که باعث افت فشار در لوله خواهد شد. با این حال در مواقعی نیاز به استفاده از این نوع اتصال وجود دارد.

6. زانو ماده

همانطور که اشاره شد از اتصالات زانویی، برای مسیرهای دارای پیچ و خم استفاده می‌شود. زانو ماده هم یکی از انواع اتصالات است که کاربرد خاص خود را دارد. این نوع زانوها دارای دو سر متفاوت هستند. یکی از سرها به لوله و دیگری به تجهیزات دارای رزوه‌ نر متصل می‌شود.

7. زانو نر

نوع دیگری از انواع اتصالات لوله های پلی اتیلن است که در مسیرهای انتقال لوله پرپیچ‌وخم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع زانوها هم مثل زانوی ماده دارای دو سر هستند. با این تفاوت که یکی از سرها به لوله و دیگری به تجهیزات دارای رزوه ماده متصل می‌شود.

8. سراه ماده

این نوع اتصالات را می‌توان در دسته پرکاربردترین‌ها قرار داد. از اتصالات سراهی برای خروجی یا انشعاب گرفتن از خط لوله اصلی استفاده می‌کنند. سراه ماده دارای رزوه ماده در انشعاب و خروجی است و به تجهیزاتی که دارای رزوه نر هستند، متصل می‌شود.

9. سراه نر

از این نوع سراه‌ها هم، مثل سراه ماده برای خروجی یا انشعاب گرفتن استفاده می‌شود. با این تفاوت که سراه نر، دارای خروجی و انشعاب رزوه نر است. به این ترتیب به تجهیزات و لوازمی متصل می‌شود که دارای رزوه ماده هستند.

10. سراه مساوی

این نوع سراه‌ها هم یکی دیگر از انواع اتصالات لوله پلی اتیلن هستند که کاربردهای زیادی دارند. تفاوتی که این نوع سراهی با انواع سراهی ماده و نر دارد، این است که اتصال آن در دو سر لوله بسیار راحت است و به چیز خاصی نیاز ندارد. به همین دلیل می‌توان با استفاده از آن خیلی راحت انشعاب و خروجی گرفت.

11. سراه تبدیل

یکی دیگر از انواع سراه‌ها که برای گرفتن انشعاب و خروجی از خط لوله اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته این نوع لوله‌ها در این است که می‌توان با استفاده از آن و با توجه به سایز لوله خروجی سراهی تبدیل، سایز لوله خروجی را هم تغییر داد.

12. درپوش انتهایی

این نوع اتصالات معمولا در پایان سیستم آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه این نوع درپوش‌ها، قرارگیری در انتهای سیستم و مسدود کردن راه آب لوله است. معمولا این درپوش را در فصل زمستان که احتمال یخ‌زدگی لوله‌ها بالاست، باز می‌کنند تا آب از لوله‌ها خارج شود. به این ترتیب احتمال شکستگی یا ترک‌خوردگی لوله‌ها در فصل سرما کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل استفاده صحیح از درپوش انتهایی اهمیت زیادی دارد.

13. اتصال فلنچدار

یکی دیگر از انواع اتصالات لوله پلی اتیلن است که در مقاطعی از لوله یا اتصالات که فشار زیادی را تحمل می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از اتصالات معمولی در این قسمت‌ها، موجب شکستگی لوله یا نشتی آب خواهد شد. اتصالات فلنچدار دارای مقاومت و استحکام مناسب‌تری هستند.

14. درپوش دنده‌ای

از این نوع درپوش‌ها برای بستن مجرای خروجی آب استفاده می‌کنند. درپوش‌های دنده‌ای رزوه نر دارند و فقط در تجهیزات دارای رزوه ماده قرار خواهند گرفت.

15. مغزی دنده‌ای

از مغزی‌ها استفاده‌های متعددی می‌شود که یکی از آنها، تغییر رزوه ماده به رزوه نر است. برای مثال اگر شیر آب سیستم دارای خروجی ماده و فیلتر هم خروجی ماده داشته باشد، باید از این نوع مغزی استفاده کرد. این کار باعث می‌شود تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی بشود. مغزی به سر شیر بسته می‌شود و فیلتر هم به آن متصل خواهد شد.

16. تبدیل دنده‌ای

نوع دیگری از اتصالات تبدیلی لوله پلی اتیلن است که برای تغییر سایز دنده‌های موجود استفاده می‌شود. برای مثال تغییر دنده 1 اینچ به 4/3 اینچ به تبدیل دنده‌ای نیاز دارد.

17. سراهی 16 میلی‌متری

همانطور که اشاره شد، سراه ازجمله مهم‌ترین اتصالات در لوله‌های پلی اتیلن محسوب می‌شود. از اتصالات سراهی برای خروجی و انشعاب گرفتن استفاده می‌شود. با استفاده از سراه 16 میلی‌متری، می‌توان سه سر لوله را در یک نقطه به یکدیگر متصل کرد.

18. رابط 16 میلی‌متری

از این نوع اتصالات لوله پلی اتیلن، برای وصل کردن لوله‌ها به یکدیگر استفاده می‌شود. از رابط 16 میلی‌متری در مواقعی استفاده می‌شود که قسمتی از لوله دچار آسیب شده باشد. در این حالت بخش آسیب دیده برش داده می‌شود و با استفاده از رابط، لوله جدید را جایگزین می‌کنند. به این ترتیب در بسیاری از هزینه‌ها هم صرفه‌جویی می‌شود. امکان نشت آب هم از لوله وجود نخواهد داشت.

19. بست عینکی یا 16 میلی‌متری

همانطور که اشاره کردیم در پایان هر سیستم آبیاری، یک بست نیاز خواهد داشت. این نوع بست عینکی یا 16 میلی‌متری وظیفه مسدود کردن و جلوگیری از عبور آب را برعهده دارد. این نوع بست‌ها را هم در فصل زمستان باز می‌کنند تا آب درون لوله دچار یخ‌زدگی نشود. به این ترتیب از شکستگی و ترک‌خوردگی لوله جلوگیری می‌شود.

20. زانو 16 میلی‌متری

از زانوها در قسمت‌هایی از لوله که به پیچ و خم نیاز دارد استفاده می‌شود. زانو 16 میلی‌متری هم یکی از انواع اتصالات لوله های پلی اتیلن است که در مسیرهای دارای پیچ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایا و معایب اتصالات پلی اتیلن

لوله و اتصالات پلی اتیلن مزایای زیادی دارند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • این لوله‌ها و اتصالات به راحتی وصل می‌شوند و تأثیر زیادی در کاهش هدررفت زمان و هزینه دارند.
  • این تجهیزات در برابر شکستگی‌ها، فشارهای خارجی و ترک‌ها بسیار مقاوم هستند.
  • اتصالات پلی اتیلن به خوبی در برابر مواد شیمیایی مقاومت می‌کنند.
  • در صورتی که زمین لرزه‌ای رخ دهد، آسیبی به لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن وارد نمی‌شود. به همین دلیل این اتصالات برای مکان‌های زلزله‌خیز مناسب هستند.
  • لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن در برابر زنگ‌زدگی به خوبی مقاوم هستند و عمری طولانی دارند.
  • آن‌ها از رسوب‌گرفتگی در امان هستند.
  • به دلیل اینکه اتصالات با جوش دادن به لوله‌ها متصل می‌شوند، نشتی رخ نمی‌دهد.
  • وزن این تجهیزات کم است و به همین دلیل حمل و نقل آن به آسانی صورت می‌گیرد.
  • قیمت لوله و اتصالات پلی اتیلن با توجه به کیفیت و کارایی بالایی که دارند پایین است و صرفه اقتصادی خوبی دارد.
  • لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن به خوبی با محیط زیست سازگاری دارند.

مزایای لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن زیاد و قابل توجه هستند. به همین دلیل به سختی می‌توانیم به دنبال معایب آن‌ها باشیم. اما از نظر متخصصان برخی از اتصالات و لوله‌های پلی اتیلن در صورتی که کیفیت خوبی نداشته باشند، معایب زیر را دارند:

  • عمر لوله‌های پلی اتیلن ۱۰۰ سال است. یعنی در گذر طولانی زمان از شدت مقاومت آن‌ها کاسته می‌شود.
  • زمانی که حمل و نقل لوله‌ها با دقت صورت نگیرد دچار خراش و بریدگی می‌شوند.
  • برخی لوله‌های پلی اتیلن نمی‌توانند در مقابل برخی از مواد نفتی مانند بنزین و گازوئیل مقاومت خوبی داشته باشند و زیاد توصیه نمی‌شوند.

اتصالات لوله پلی اتیلن چه ویژگی‌هایی دارند؟

این نوع اتصالات با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارند. به همین دلیل در اغلب پروژه‌های آبرسانی، صنایع و … مورد استقبال قرار می‌گیرند. این نوع اتصالات لوله پلی اتیلن دارای ویژگی‌هایی هستند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

1. مقاومت و استحکام مناسب

با توجه به این که پلی اتیلن ازجمله مواد بسیار مقاوم است، لوله‌هایی که با استفاده از پلی اتیلن ساخته می‌شوند، مقاومت و استحکام بالایی خواهند داشت. با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن، خبری از شکستگی، ترک‌خوردگی و … در لوله‌ها وجود نخواهد داشت.

2. نصب ساده و آسان

اتصالات این نوع لوله‌ها بسیار متنوع و گسترده هستند. به همین دلیل جای هیچگونه نگرانی بابت نصب و اتصال لوله‌ها وجود نخواهد داشت. این اتصالات به جلوگیری از نشت آب کمک زیادی می‌کنند. بنابراین نصب راحت ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های اتصالات لوله پلی اتیلن محسوب می‌شود.

3. مقاومت در برابر مواد شیمیایی

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار کاربردی و مهم اتصالات لوله پلی اتیلن، مقاومت آنها در برابر انواع مواد شیمیایی است. این ویژگی بخصوص برای کشاورزان و باغداران اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که اغلب آنها از سیستم آبرسانی به عنوان سمپاشی هم استفاده می‌کنند. به همین دلیل حائز اهمیت است که اتصالات پلی اتیلن در برابر انواع سموم و مواد شیمیایی مقاوم باشند. لوله‌های پلی اتیلن با توجه به بافت و ترکیباتی که دارند در برخورد با مواد شیمیایی دچار پوسیدگی نمی‌شوند.

4. مقاومت در برابر زنگ‌زدگی

ازجمله مشکلاتی که لوله‌های فلزی قدیمی دارند، زنگ‌زدگی آنها به مرور زمان است. لوله‌های پلی اتیلن با توجه به ساختاری که دارند در مجاورت با آب و رطوبت هم دچار زنگ‌زدگی نمی‌شوند. به این ترتیب مشکلاتی از قبیل تعویض لوله فلزی زنگ‌زده هم از بین خواهد رفت.

کاربردهای لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن

صنایع مختلف با توجه به اهداف و نیازهایی که دارند از این لوله‌ها به صورت گسترده استفاده می‌کنند. مهم‌ترین کاربردهای این لوله‌ها به شرح زیر هستند:

  • سیستم‌های آبرسانی شهری و روستایی
  • سیستم آبیاری قطره‌ای در صنعت کشاورزی
  • آبرسانی برای فضای سبز شهری و مجتمع‌ها
  • جهت انتقال مواد شیمیایی خطرناک مانند مواد اسیدی
  • مورد استفاده در صنایع نفتی و گازی
  • کاربرد گسترده در صنعت فاضلاب

قیمت و خرید لوله‌ اتصالات پلی اتیلن

بسته به صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، باید فاکتورهای مهمی را برای خرید اتصالات پلی اتیلن و لوله‌های آن در نظر بگیرید. قیمت لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن با توجه به نوع آن، جنس، اندازه، ضخامت و عوامل دیگر می‌تواند متفاوت باشد.

البته نوسانات اقتصادی تأثیر زیادی روی قیمت لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلنی دارند که باید به آن توجه کنید. هر چقدر کیفیت تجهیزاتی که سفارش می‌دهید بیشتر باشد، این موضوع روی قیمت آن نیز تأثیر می‌گذارد. همواره به خاطر بسپارید که برای خرید این تجهیزات مهم به سراغ مراکز معتبر و قانونی بروید که تأییدیه‌های لازم را داشته باشند و قبل از خرید به شما مشاوره بدهند.

در این مطلب به بررسی انواع اتصالات لوله پلی اتیلن پرداختیم. لوله‌های پلی اتیلن امروزه در بسیاری از صنایع و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل بررسی اتصالات آن اهمیت بسیار زیادی دارد. اتصالات این نوع لوله‌ها بسیار متنوع و گسترده است. به همین دلیل باید ویژگی‌ها و کاربردهای هرکدام از اتصالات را آموزش دید. در این مطلب انواع اتصالات این لوله‌ها با کاربردها و ویژگی‌های هر کدام معرفی شدند. ازجمله ویژگی‌های کلی این اتصالات هم، می‌توان به مقاومت در برابر زنگ‌زدگی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و اتصال سریع و ساده اشاره کرد.

جهت خرید و اطلاع از قیمت روز محصولات پلی اتیلن با پلی کاران تماس بگیرید.

  • پلی اتیلن چیست و چرا در صنعت اهمیت زیادی دارد؟
  • انواع اتصالات لوله پلی اتیلن چیست؟
  • مزایا و معایب اتصالات پلی اتیلن چیست؟
  • کاربردهای لوله ها و اتصالات پلی اتیلن چیست؟
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مشاوره و دریافت پیش فاکتور
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید