تلفن:  02166304665  | 02166304667 | 02166304668  |  09129638918  تهران، بازار آهن شادآباد، بهاران یک، بلوک 34، پلاک 54

با توجه به نوسانات قیمت ، لطفا قبل از خرید تماس حاصل فرمایید.

لوله پلی اتیلن کاروگیت

روش صحیح تعیین قطر لوله

لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت یکی از بهترین نمونه از انواع لوله پلی اتیلن صنعتی با کاربری‌های گسترده به شمار می‌آید که امروزه شاید بتوان آن را در هرجایی پیدا کرد. همان‌طور که از نام این لوله مشخص است، از متریال پلتی اتیلن به دست می‌آید که در زمره پرکاربردترین پلیمرها بوده و همین مسئله باعث شده که علاوه بر داشتن مقاومت بسیار مناسب، چگالی زیادی هم داشته باشد. معمولاً این مدل از لوله‌ها را به‌صورت خرطومی طراحی می‌کنند؛ اما باید بدانید که این شکل خرطومی تنها مربوط به سطح خارجی آن است.

در حقیقت درون لوله کاروگیت برعکس سطح خارجی آن بسیار هموار بوده و اتفاقاً صیقل داده شده تا سیالات عبوری کمترین میزان اصطکاک را در آن داشته باشند. رنگ خارجی این لوله‌ها معمولاً تیره است؛ ولی درون آن را به رنگ‌های روشن مانند زرد تا نارنجی طراحی می‌کنند. از اساسی‌ترین کاربردهای لوله‌های کاروگیت می‌توان به نظم بخشیدن به سیستم فاضلاب اشاره کرد. در حقیقت این لوله‌ها تمام پسماندهای فاضلاب را جمع‌آوری کرده و به سایت دفع آب پسماند یا تصفیه‌خانه هدایت می‌کند.

همین موضوع باعث شده که ما امروزه لوله‌های کاروگیت را به‌عنوان لوله‌های فاضلابی نیز بشناسیم؛ اما تنها کاربرد آنها در زمینه فاضلاب نیست و در ادامه به آن خواهیم پرداخت. شما همچنین باید بدانید که این مدل از لوله‌ها در قطرهای بسیار متنوعی تولید می‌شوند و بازه‌ای بین 110 تا 4 هزار میلیمتر را در بر می‌گیرند. متریال این محصول صنعتی بسیار مهم همگی باید با شاخص کیفی بالا و استاندارد تولید شوند. در ادامه مطلب شما با تمامی جزئیات لوله پلی‌اتیلن کاروگیت آشنا خواهید شد.

شناخت و بررسی لوله‌های پلی‌اتیلن کاروگیت

لوله‌های جمع‌آوری‌کننده پساب‌ها و سایر سیالات که با ظاهر شیاردار و خرطومی ساخته می‌شوند؛ اما از درون صاف و یکدست هستند کاروگیت نامیده می‌شوند. این لوله‌ها معمولاً باید بار زیادی را از بالا و سایر جهات تحمل کنند و ظاهر کنگره‌دارشان در این مسئله به آنها کمک بسیار زیادی می‌کند. لوله‌های کاروگیت همیشه به شکل دوجداره طراحی می‌شوند و این دیزاین به‌خصوص نیز به کمک لوله آمده و در افزایش مقاومت آن نقش چشمگیری دارد. لوله پلی‌ اتیلن  کاروگیت همچنین می‌تواند در برابر انواع بارهای مرده نیز ایستادگی کند.

لوله پلی اتیلن کاروگیت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است درباره این لوله‌ها بدانید این است که به دلیل جداره داخلی بسیار صیقلی می‌تواند حتی شدیدترین و چگال‌ترین پساب‌ها را نیز به‌خوبی دفع کرده و خطر آنها را از بین ببرد. جالب است بدانید که به جز جمع‌آوری پساب‌ها و فاضلاب‌های سطح زمین، شما می‌توانید از آن برای جابه‌جا کردن انواع مایعات با خاصیت اسیدی یا قلیایی بسیار بالا نیز استفاده کنید. این لوله در برابر خوردگی و واکنش‌های شیمیایی بسیار مقاومت بوده و خنثی عمل می‌کند.

از موادی که می‌شود با کمک لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت انتقال داد می‌توان به آب دریاها و رودخانه‌ها اشاره کرد. معمولاً این آب‌ها باید پاکیزه نگه داشته شوند و این کار را کاروگیت به‌خوبی انجام می‌دهد. پساب‌های صنایع از دیگر آب‌های خطرناکی به شمار می‌آیند که نباید به طبیعت وارد شوند و ازاین‌جهت، ایمن بودن و ضد نفوذ بودن لوله اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید با این لوله‌ها به‌صورت ایمن آب‌هایی با ترکیبات خطرناک را به محل مناسب انتقال دهید بدون آنکه نگران سوراخ شدن لوله و نشت آب باشید.

چه سایزهایی از لوله کاروگیت در بازار موجود است؟

همان‌طور که گفتیم لوله‌های کاروگیت را به شکل شیاردار و یا به‌اصطلاح آکاردئونی می‌سازند و به‌این‌ترتیب در کنار ضخامت مربوط به بدنه لوله، مقداری تغییر سایز به‌خاطر کنگره‌ها نیز به وجود می‌آید. ازآنجایی‌که این لوله باید سیالات خطرناک یا آلوده را جابه‌جا کند، برای اطمینان از عدم سوراخ شدن یا پارگی و یا حتی ترک خوردن آن، معمولاً با ضخامت بالا ساخته می‌شود. همه این موارد سبب می‌شود تا سایز لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت دستخوش تغییرات زیادی بشود. بااین‌حال اما برای سادگی کار، سایز دهانه از جداره داخلی را به‌عنوان معیار بیان می‌کنند.

سایز انواع لوله های پلی اتیلن

در اولین دسته از سایزهای ارائه شده برای کاروگیت می‌توانیم به لوله‌هایی با قطر داخلی کم اشاره کنیم. در این دسته معمولاً سایزها با تغییرات اندک بالا می‌روند. اندازه‌های دسته اول از 110 میلی‌متر شده و تا 500 میلیمتر می‌رسد. در دومین دسته که لوله‌های کاروگیت بافاصله‌های 100 میلیمتری بالا می‌روند ما از سایز 500 تا 1200 میلیمتر را خواهیم داشت. سومین دسته نیز به لوله‌هایی با قطر بسیار بالا اطلاق می‌شود و از 1200 میلیمتر شروع شده و به 2400 میلیمتر می‌رسد. در این دسته فاصله‌ها 200تایی هستند.

در نهایت نیز به لوله کاروگیت فوق بزرگ می‌رسیم که در آن دیگر لوله‌ها تابع تغییرات خاصی نیستند؛ بلکه طبق یک سری استانداردها در اندازه‌های متداول و در ابعاد صنعتی تولید می‌شوند. این اندازه‌ها شامل 2500،2900،3000،3200،3500،4000 میلیمتر می‌شوند. این به آن معناست که قطر دهانه بزرگ‌ترین نوع لوله‌های کاروگیت به 4 متر می‌رسد و به‌تبع از آن در صنایع عظیم یا فاضلاب شهرهای بزرگ استفاده می‌کنند. لازم است یادآوری شود که این اندازه‌ها برای قطر داخلی دهانه بیان شده‌اند.

مطالب مرتبط: خط تولید لوله کاروگیت

چگونه قطر خارجی دهانه لوله را اندازه‌گیری کنیم؟

شاید برایتان سؤال پیش بیاید که چطور باید قطر خارجی دهانه لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت را به دست آوریم؟ دراین‌خصوص باید بیان کنیم که قطر خارجی لوله بستگی به ضریب و عدد مشخصی به نام مقاومت مکانیکی دارد. شما باید این ضریب را باتوجه‌به میزان باری که قرار است از طریق خاک‌ریزی به لوله وارد شود به دست آورید. با داشتن ضریب مقاومت و اندازه خاک می‌توان قطر خارجی را با کمک مهندسان عمران به دست آورد.

بررسی طراحی‌های متداول لوله‌های کاروگیت

ما در قسمت قبل برای شما همه سایزهای استاندارد برای تولید لوله‌های کاروگیت را بیان کردیم و دانستیم که از قطر 110 تا 4 هزار میلیمتر را در بر می‌گیرد. شما همچنین باید بدانید که این لوله باتوجه‌به کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی مختلف می‌تواند طول‌های متنوعی داشته باشد. البته باتوجه‌به تقاضای بازار، می‌توان آنها را به‌صورت شاخه‌هایی با طول‌های 3،6 و 12 متری ساخت. از دیگر نکات مهم درمورد طراحی لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت این است که میزان مقاومت مکانیکی لوله نیز باتوجه‌به متریال مصرفی، ضخامت و قیمت می‌تواند متغیر باشد.

از متداول‌ترین مقاومت‌ها برای این نوع لوله صنعتی می‌توان به ارقام 8،16،31.5،64 و… اشاره کنیم. این اعداد به معنای آن است که لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت در هر متر از طول خود تا چند کیلو نیوتن بار را می‌تواند تحمل کند. نکته‌ای که شاید کمتر کسی به آن توجه کند این است که این اعداد برای مقاومتی هستند که لوله از سمت بیرون می‌تواند داشته باشد. یعنی بار باید از بیرون به جداره خارجی لوله‌های کاروگیت وارد شود تا این مقدار مقاومت اعمال شود. لوله‌های کاروگیت از داخل هیچ توان مقاومتی ندارند.

یعنی اگر حجم سیال از داخل به بدنه فشار غیرمعمولی (هر فشاری به جز ثقلی که در نتیجه حرکت به وجود می‌آید) وارد کند و میزان آن بیشتر از 1.5 بار باشد لوله دچار گسیختگی می‌شود. این مسئله شاید یکی از نقاط ضعف لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت باشد هرچند در بسیاری از مواقع لوله از این بابت هیچ کاه دچار مشکل نخواهد شد. در نهایت نیز باید اشاره کنیم که قسمت تیره و بیرونی کاروگیت می‌تواند تا مدت بسیار زیادی در برابر پوسیدگی ناشی از تابش فرابنفش خورشید از خود مقاومت نشان بدهد.

نمونه‌های بسیار رایج کاروگیت

ازآنجایی‌که لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت با فناوری پیچیده‌ای تولید می‌شود و در بسیاری از صنایع و موقعیت‌ها می‌تواند نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد نمونه‌های زیادی از آن با ویژگی‌های مختلفی تولید شده است. ما در ادامه مطلب قصد داریم تا برای شما مهم‌ترین نمونه‌های کاروگیت با مشخصاتشان را شرح دهیم.

  • کاروگیت‌های تولید شده برای فاضلاب

همان‌طور که بارها نیز در طول مقاله اشاره کردیم، از اصلی‌ترین کاربردهای کاروگیت می‌توان به فاضلاب اشاره کرد. لوله‌های فاضلابی کاروگیت در سایزهای متنوعی تولید می‌شوند و همواره جزو اولین انتخاب‌های مسئولان مدیریت فاضلاب به شمار می‌آیند. این لوله‌ها توان تحمل جریان سریع سیالات و حجم‌های بالا را دارند و می‌توانند فشارهای خارجی را نیز به‌خوبی دفع کنند. لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت در همه جای دنیا یافت می‌شود و در همه کشورها کارخانه‌های آن وجود دارد بااین‌حال آمریکا، آلمان و چین بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آن هستند.

برای تولید لوله‌های کاروگیت فاضلابی استانداردهای فراوانی تدوین شده است. این استانداردها به جلوگیری از نشت سیال، توان مقاومت در برابر فشار خارجی، عدم آزادسازی مواد شیمیایی از جداره داخلی و یا خارجی مربوط می‌شوند. اگر بخواهیم همه استانداردها را رعایت کنیم در نهایت به باکیفیت‌ترین لوله دست خواهیم یافت.

  • کاروگیت‌های تولید شده برای زهکشی

بسیاری از افراد با شنیدن نام لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت تنها به یاد کاربرد آن در فاضلاب می‌افتند درحالی‌که این لوله یکی از بهترین‌ها برای زهکشی و خالی‌کردن آب اضافه در هر ناحیه به شمار میاید. از این لوله‌های دوجداره برای جمع‌کردن آب در نواحی که فشار آب زیرزمینی تا حد مطلوبی زیاد است بهره می‌برند. جالب است بدانید که سایزبندی لوله‌های کاروگیت جهت زهکشی هیچ فرقی با نمونه‌های مورداستفاده برای فاضلاب ندارد. همان‌طور که می‌دانید در این نوع لوله‌ها آب اضافه باید در طول لوله از آن خارج شود.

برای آنکه این آب بتواند به بهترین شکل ممکن خارج شود حفره‌های روی آن را با روش شیارزنی ایجاد می‌کنند. نکته دیگر درمورد لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت این است که گاهی اوقات برای سایزهای کوچک آن (معمولاً بین سایز 110 تا 500 میلیمتر) از PVC بهره می‌برند. از دیگر نکات مهم مربوط به کاروگیت‌های زهکش می‌توان به الیافی که باید دور آنها پیچیده شود اشاره کرد. برای سایزهای کوچک این الیاف از  PVC ساخته می‌شوند و برای ابعاد و سایزهای بزرگ‌تر نیز از متریالی به نام ژئوتکسایل بهره می‌برند.

بعد از آنکه به‌دور کاروگیت این الیاف پیچیده شد لازم است که آن را با کمک گونی به‌خوبی پوشش دهید. از دیگر نکات مهم در خصوص لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت می‌توان به جلوگیری از سوراخ کرد قسمت‌های ابتدایی لوله اشاره کنیم. علت آن این است که در کنار تخلیه آب‌های اضافی، سیال بتواند خود را به قسمت مربوط به پمپ برساند. آخرین مورد نیز این است که مدل شیار زدن این لوله باد متناسب با میزان آب موجود باشد.

  • لوله‌های کاروگیت مخابراتی

یکی از مهم‌ترین معضلات شرکت‌های مخابراتی این است که تأسیسات و زیرساخت‌های آنها در اثر عوامل مختلفی مانند پوسیدگی، زلزله، حمله حیوانات زیرزمینی و… دچار آسیب می‌شوند. از همین رو می‌توان از لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت به‌عنوان یک پوشش بسیار ایده‌آل استفاده کرد تا دیگر این مشکلات به وجود نیاید. این لوله مانند یک محافظ تمامی کابل‌ها را در بر می‌گیرد و دیگر هیچ آسیب خارجی به سیم‌ها وارد نخواهد شد. نکته مهمی که لازم است در باره بدانید سایز مناسب است که معمولاً 110 میلیمتر را انتخاب می‌کنند.

تولید کاروگیت برای استفاده‌های متنوع

البته یک مسئله دراین‌بین پیش می‌آید و آن این است که چرا از لوله‌های معروف به پلیکا استفاده نمی‌شود؟ بهتر است بدانید که در زمان‌های قبل از آن مدل به‌جای کاروگیت بهره برده می‌شود؛ اما به‌مرورزمان هزینه متریال‌های اولیه و تولید آن بالا رفت. این موضوع باعث شد که استفاده از پلیکا در مقیاس بزرگ و تعداد بالا دیگر صرفه اقتصادی نداشته باشد و لوله‌های کاروگیت به‌جای آنها استفاده شد. این نوع لوله‌ها قیمت بسیار مناسب‌تری دارند و در مقایسه با پلیکا دسترسی به آنها به‌مراتب ساده‌تر است.

مطلب مرتبط: لوله کاروگیت مدیریت سیل

ویژگی‌های مثبت لوله‌های کاروگیت

حال که شما تا حدودی با لوله‌های کاروگیت آشنا شدید بهتر است مقداری نیز درمورد ویژگی‌های مثبت و مزایای آنها بدانید. در ابتدا باید اشاره کنیم که این لوله‌های پلیمری از پلی‌اتیلن ساخته شده‌اند و اگر با ماهیت این پلیمر آشنایی داشته باشید می‌توانید حدس بزنید که چقدر عمر و دوام بالایی دارد. به همین ترتیب باید ذکر کنیم که لوله پلی‌ اتیلن فاضلابی کاروگیت می‌تواند تا 50 سال باقی بماند و این مسئله به لحاظ صرفه اقتصادی نیز بسیار حائز اهمیت است. نکته بعدی به ساختار شیاردار و حلقه سطح آن مربوط می‌شود.

این نوع ساختار به لوله شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بارهای زیادی به روی لوله تحمیل کنید. ما برای شما در قسمت‌های قبل میزان بارهایی که لوله می‌تواند تحمل کند را بیان کردیم. علت آن مقاومت بالا، همین ساختار شیاردار است. همچنین این لوله‌ها چون می‌توانند به صورت‌های مختلفی مثل انشعاب دار هم ساخته شوند به‌مثابه جوی‌هایی در زیر زمین عمل خواهند کرد. همچنین بهتر است بدانید که لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت بسیار آسان نصب می‌شود؛ بنابراین احتیاجی نیست که در زمان نصب حتمان کارگران ماهر در اختیار داشته باشید.

یکی دیگر از مزیت‌های اساسی لوله‌های کاروگیت این است که شما می‌توانید از آن برای جابه‌جایی سیالات با خاصیت اسیدی یا بازی نیز بهره ببرید. گفتیم که سطح داخلی لوله‌ها به‌صورتی تولید شده که بی‌اثر باشند و وارد واکنش شیمیایی با مواد داخل لوله نشوند. همین مسئله علاوه بر تأمین امنیت لوله، به حفظ کیفیت سیال نیز کمک خواهد کرد. آخرین موردی که باید در این بخش درمورد لوله‌های کاروگیت بیان کنیم نیز این است که این محصولات به‌هیچ‌وجه در برابر تابش خورشید و اشعه  UV مقاومت خود را از دست نمی‌دهند.

مطلب مرتبط: لوله کاروگیت کانال بزرگراه

هر سایز لوله پلی اتیلن کاروگیت چه کاربردی دارد؟

در قسمت قبلی دسته‌بندی بر اساس کارایی لوله‌های کاروگیت ارائه دادیم که طبق آن این محصول برای فاضلاب، زهکشی و مخابرات استفاده می‌شد. در دسته‌بندی دیگری نیز لوله‌ها را به چهار گروه بر اساس اندازه تقسیم کردیم. حال می‌خواهیم در این بخش کاربردهای ویژه هر سایز را برای شما شرح دهیم.

  • لوله‌های 110 و 125 میلیمتری

کوچک‌ترین سایزهای موجود در بازار این اندازه‌ها هستند که معمولاً در مخابرات (همان‌طور که توضیح داده شد) و برای یک سری فاضلاب‌های خانگی استفاده می‌شوند.

  • لوله‌های سایز 160

این نوع از لوله‌ها می‌توانند برای جمع‌کردن آب فاضلاب سطحی در شهرها استفاده بشوند. از طرف دیگر می‌شود آنها را برای سامان‌دهی جوی‌های آب نیز به کار برد.

  • نمونه‌های سایز 200

یکی از پراستفاده‌ترین نمونه‌های لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت همین مدل‌های 200 میلیمتری هستند. از این لوله‌ها می‌توان برای دفع آب اضافه همان گونه که در بخش زهکشی بیان شد استفاده کرد. معمولاً برای انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه و تصفیه پساب‌ها نیز به این مدل از کاروگیت‌ها نیاز است.

  • لوله 10 اینچ یا همان 250

از جمله لوله‌های معروف در صنعت می‌توان به لوله ده اینچ اشاره کرد که اگر قطر درون دهانه آن را اندازه بگیرید متوجه می‌شوید که دقیقاً 250 میلیمتر است. این مدل نیز مانند نمونه قبلی برای فاضلاب و جمع‌آوری پساب‌های سطحی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • نمونه‌های 315 میلیمتری

لوله‌هایی که قطر داخلی دهانه آنها 315 میلیمتر است بیشتر برای انتقال پساب‌های مجتمع‌های مسکونی که در هر دقیقه حجم زیادی آب را به فاضلاب روانه می‌کنند مناسب است. گاهی نیز برای زهکشی از این لوله‌ها بهره می‌برند.

  • کاروگیت‌های 400 میلیمتری

از دیگر لوله‌های دوجداره کاروگیت که کاربردهای زیادی دارند می‌توان به مدل‌های سایز 400 اشاره کرد. این مدل برای شاخه‌های اصلی در فاضلاب‌های کم‌حجم تا حجم میانه می‌توانند به کار برده شوند. حتی سایز 450 نیز می‌تواند برای این حجم از دبی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

سایز متوسط لوله کاروگیت

  • سایز 20 اینچ یا 500 میلیمتری

یکی دیگر از لوله‌هایی که می‌توان با آن فاضلاب‌های سطحی تا حجم متوسط را جمع‌آوری کرد همین مدل است. جالب است بدانید که برای کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی که حجم پسماند بالایی نیز دارند هم می‌توان از لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت 500 بهره برد.

  • مدل‌های ساخته شده در سایز 600

همان‌طور که می‌دانید از سایز 600 تا 800 برای جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهری و در مقیاس نسبتاً زیاد می‌توان استفاده کرد. معمولاً معابری که رفت‌وآمد در آنها زیاد با لوله‌های 600 پوشش داده می‌شود تا به‌سرعت آب‌ها تخلیه شوند.

  • کاروگیت‌های تا سایز 1000

از دیگر لوله‌هایی که برای استفاده در شهرها و خیابان‌های بزرگ مورد بهره‌برداری قرار می‌گرید می‌توان به لوله‌هایی تا سایز 1000 میلیمتر اشاره کرد. از جمله الزامان مهندسی این است که برای معابر 60 متری و جایی که تراکم آپارتمان و مجتمع‌های مسکونی بالا رفته حتماً از این نمونه لوله بهره برده شود.

  • استفاده از لوله‌های مدل 1200

از مهم‌ترین نمونه‌های لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت که برای صنایع عظیم و سنگین و انتقال حجم‌های بسیار بالای پساب مورداستفاده قرار می‌گیرد می‌توان به لوله‌های 1200 اشاره کرد. این لوله‌ها در صنایع وابسته به نفت و گاز و حتی نیروگاه‌های تولید برق کاربرد داشته و به‌خوبی پاسخگوی نیاز منطقه است.

  • کاروگیت‌های سایز 1400

این لوله نیز می‌تواند در تمامی کاربری‌های اشاره شده برای لوله سایز 1200 به کار رود. یکی دیگر از کاربردهای لوله سایز 1400 این است که برای مخزن‌ها و منبع‌های عظیم نگهداری سیالات نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

  • کاروگیت برای اندازه 1600

همان‌طور که از اندازه این لوله مشخص است، قطر بسیار بزرگی دارد به‌طوری‌که دهانه آن به‌اندازه قد یک فرد 160 سانتی‌متری است. این به آن معناست که در هر لحظه می‌تواند حجم عظیمی از سیالات را انتقال دهد. به دلیل همین ظرفیت بالا از آن در خطوطی که می‌خواهند آب رودخانه‌ها را هدایت کنند بهره می‌برند.

  • موارد استفاده مدل‌های 1800 و 2000

این دو سایز نیز در گروه لوله‌های بسیار عظیم دسته‌بندی می‌شوند و مانند لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت سایز 1600 می‌توانند دبی‌های بسیار زیاد را هدایت کنند. اینکه از میان این سه لوله کدام یک استفاده شود به حجم سیال و محاسبات بستگی دارد.

  • کاربرد لوله‌های 2500 و بالاتر

این لوله‌ها قطر بسیار زیادی دارند و برای مواردی استفاده می‌شوند که حفظ و نگهداری سیال از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد. معمولاً برای جابه‌جایی اسید در حجم بالا و یا انتقال حجم کلی فاضلاب‌های شهری به سمت تصفیه‌خانه از این لوله‌ها باتوجه‌به نظر کارشناس استفاده می‌شود.

تولید لوله کاروگیت

کلام آخر

ما در این مقاله برای شما یکی از پراستفاده‌ترین لوله‌های صنعتی که کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد را معرفی کردیم. لوله‌های پلی‌اتیلن کاروگیت می‌توانند آب‌های سطحی و فاضلاب را به‌خوبی جمع‌آوری کنند، در زمان زهکشی به کار روند و یا اینکه از تأسیسات مخابراتی محافظت کنند. این لوله‌ها قطر دهانه داخلی متفاوتی دارند و از 110 میلیمتر تا 4 هزار میلیمتر متغیر هستند. هر نوع لوله کاربرد ویژه‌ای دارد که در این مقاله به هرکدام از آنها به‌تفصیل پرداخته شد.

همچنین باید برای شما اشاره کنیم که این لوله‌ها می‌توانند در طول‌های متنوعی از 3 متر تا 12 متر بسته به سفارش مشتری و نوع کاربردشان تولید شوند و در جای خود نصب شوند. لوله پلی‌ اتیلن کاروگیت توانایی تحمل فشار بسیار زیاد خارجی در طول خود را دارد و این مقاومت به علت شیارهای روی آن به وجود آمده است. همچنین باید اشاره کنیم که استفاده از آن صرفه اقتصادی زیادی دارد؛ چون عمر پلی‌اتیلن‌ها به 50 سال نیز می‌رسد و در برابر آفتاب و اشعه فرابنفش نیز مقاوم است.

جهت دریافت مشاوره خرید لوله های پلی اتیلن کاروگیت و سایر انواع لوله های پلی اتیلن و طلاع از قیمت لوله کاروگیت می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با کارشناسان پلی کاران تماس بگیرید. پلی کاران با سال ها سابقه و تجربه در حوزه محصولات پلی اتیلن  همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

  • چه سایز هایی از لوله کاروگیت در بازار موجود است؟
  • چگونه قطر خارجی لوله کاروگیت را اندازه گیری کنیم؟
  • ویژگی های مثبت لوله کاروگیت چیست؟

برای خرید محصولات پلی اتیلن و اطلاع از قیمت ها با پلیکاران تماس بگیرید.

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مشاوره و دریافت پیش فاکتور
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید